Κλέων

«Φανταστείτε έναν ιστορικό του 4.400, ο οποίος καλείται να αποτιμήσει τη θητεία του Ζακ Σιράκ ως προέδρου της Γαλλικής Δημοκρατίας με μόνες διαθέσιμες πηγές μερικά επεισόδια των σατιρικών Guignols de l’Info κι ένα βιβλίο Ιστορίας που έχει συγγράψει ένας ορκισμένος πολιτικός αντίπαλός του».

Μας φαίνεται αστείο, φυσικά. Κι, όμως, η ιστοριογραφία των Νεότερων Χρόνων έκρινε (και καταδίκασε) με αυτόν ακριβώς τον τρόπο τον Κλέωνα, χαρακτηρίζοντάς τον αμετάκλητα ως αρχέτυπο του δημαγωγού. Πόσο κοντά μπορεί να βρίσκεται στην αλήθεια μια τέτοια κρίση, βασισμένη στην προκατάληψη του Θουκυδίδη και του Αριστοφάνη;

Απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά επιχειρεί να δώσει ο Philippe Lafargue με το πρόσφατο βιβλίο του «Cléon. Le guerrier d’Athéna» (εκδ. Ausonius, Μπορντώ, 2013), το οποίο βασίζεται στην ομότιτλη διδακτορική διατριβή που υποστήριξε το 2009 στο Πανεπιστήμιο του Μπορντώ

Συνεχιστής της πολιτικής του Περικλή, ικανότατος πολιτικός και στρατιωτικός ηγέτης, ο Κλέων δικαιούται την αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας. Και, μεταξύ μας, συγκρινόμενος με τον αναποφάσιστο κι αρρωστημένα φοβικό Νικία και τον αριβίστα ψυχάκια Αλκιβιάδη, ο Κλέων υπερέχει συντριπτικά.

[Facebook, 14 Σεπτεμβρίου 2013]

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s